כל מה שרציתם לדעת על לימודי פסיכותרפיה

פסיכותרפיה, שילוב של שתי מילים פסיכו – נפש ותרפיה – טיפול, הוא טיפול במשברים, בהפרעות ומצוקות נפשיות באמצעים שונים אשר חלקם אומצו מהפסיכולוגיה.

רוב שיטות הטיפול נעשות באמצעות קשר מילולי בין המטפל למטופל. פסיכותרפיה היא תחום רחב, פסיכותרפיה יש הרבה זרמים הרבה גישות וכל מיני מקורות.

פסיכותרפיה הינו טיפול רגשי שבעצם מלמד את המטופל להבין ממה הוא בנוי, כיצד הוא בא לידי ביטוי בחיים ומה משמעותו עבור המטופל. טיפול זה בא לתת ביטוי לצרכי הנפש שעד היום הם בגדר תעלומה.

למרות התקדמות ענף הפסיכותרפיה, שפסיכותרפיה היא חלק ממנו, עדיין יש בושה לגשת לטיפול וכאן נכנס לימודי פסיכותרפיה כי כאן ישנה הזדמנות לעזור לאנשים כאלו וגם לאלו שבאים מרצונם החופשי.

על תוכנית לימודי פסיכותרפיה

תוכנית ההעשרה מאפשרת למטפלים שכבר עובדים בתחום הטיפול הדינמית להכיר את יסודות החשיבה הדינמית הפסיכואנליטית, להעמיק את ההכרות עם העולם התיאורטי תוך התקדמות בעבודה הקלינית.

תכנית ההכשרה משלבת למידה תיאורטית  בתחום הפסיכותרפיה הפסיכואנליטית לצד העמקה קלינית והתפתחות אישית.

במהלך הלימודים נחשפים הסטודנטים למגוון תיאורטיקנים בתחום, החל מהנחת היסודות בחשיבה היסודות בחשיבה של פרויד ודרך ההתפתחות לאורך השנים של קליין, ויניקוט, ביון ועוד תיאורטיקנים מגישות אחרות.

המפגש בין תכני הלמידה לתכנים התיאורטיים מזמין את הסטודנטים לפתח חשיבה עצמאית.

דרישות תוכנית קבלה ללימודי פסיכותרפיה

לתכנית מתקבלים עובדים סוציאליים בעלי תואר שני טיפולי, פסיכיאטריים מומחים ומתמחים מתחומים טיפוליים, פסיכולוגים מומחים ומתמחים מתחומים טיפוליים, מטפלים באומנויות בוגרי תואר שני.

במקרים חריגים יידונו מעומדים מתחומי טיפול אחרים. המועמדים עוברים ראיון אישי, ומצופה מהם להתחיל לעבור טיפול פסיכותרפי דינמי לפני הלימודים ע"י מטפל המוכר לצוות.

תכנית הלימודים

אורכה של תוכני לימודי פסיכותרפיה הינם 3 שנים. בתחילה יש סמינר הדרכה שמטרתו היא לפתוח מרחב קבוצתי לכל משתתף ולהמשיך ולפתח את העצמי שלו/ה כפסיכותרפיסט/טית.

עם סיום סמינר ההדרכה הסטודנטים נכנסים לשנתיים של לימודי פסיכותרפיה וניתן למצוא מגוון רחב של קורסים

בשנה א' הסטודנטים ילמדו את הקורסים הבאים – הסיטואציה הטיפולית: המסע אל הלא מודע, יסודות הטכניקה הטיפולית והקשבה אנליטית.

בשנה ב' תוכלו למצוא – ליווי והחזקה טיפולית במצבי קיצון, מצבים מנטליים ראשוניים, הלא מודע וגלגוליו השוני, פרויד והקליניקה,  לדבר עם הבטנה – מפגש עם חדר הטיפולים של אן אלווארז, התפתחות רגשית מוקדמת בבריאות וכשליה בתורתו של ד.ו. ויניקוט.

הסמכה והיתר לעסוק בפסיכותרפיה בישראל

במדינת ישראל בדרך כלל הם פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים, קרימינולוגים או מטפלים באמצעות אומנויות, שהם מותרים בידי משרד הבריאות לעסוק בפסיכותרפיה לאחר שהם סיימו את לימודי הפסיכותרפיה שלהם ורוצים היתר לעבודה בהתמחות או בהכשרה מיוחדת.

ישנם אנשי טיפול אשר מקבלים היתר זמני לעסוק במקצוע בשביל מטרה מסוימת. עם זאת, היעדר הסכמה בעולם המערבי, כמו גם בישראל, באשר להגדרת גבולות העיסוק בפסיכותרפיה.

לסיכום, הדרישות לקבלה הן תואר ראשון מאחד מהענפים של תחום הפסיכיאטריה.

אם סיום לימודי הפסיכותרפיה, הסטודנטים צריכים לקבל היתר ממשרד הבריאות על מנת שהם יוכלו לצאת ולטפל במטופליהם. מאמר זה ניסה קצת לסדר לכם את הבלגן.

מצאתם את המאמר שימושי?
שתפו בקליק
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו